miércoles, 15 de julio de 2015

"Blanco nocturno" de Ricardo Piglia


Blanco nocturno
Ricardo Piglia
Editorial Anagrama

Som davant d’una gran novel.la que se’ns presenta com una obra de gènere negre, però que -com moltes del gènere- és molt més que això. Coneixem la història d´una nissaga familiar, els Belladona, que ens porten a aprofundir en las circumstàncies del període que els tocar viure.
Personatges perfectament dibuixats; els principals en l´acció, dues germanes, el seu pare, el comissari, una víctima que paga pel que no ha fet... També l´avi, que és el primer Belladona, presentat a la pàg. 91.

El gran Luca Belladona, ens diu:

"Varias veces he comprobado que mi inteligencia es como un diamante que atraviesa los cristales más puros. Las determinaciones económicas, geográficas, climáticas, históricas, sociales, familiares pueden, en ocasiones muy extraordinarias, concentrarse y actuar en un solo individuo. Ese es mi caso"
"No es cierto que la ciudad fuera el centro de la experiencia. La llanura tenía las capas geológicas de acontecimientos extraordinarios que volvían a la superficie cuando soplaba el viento del sur"


O la dona enigmàtica que viu per llegir (pàg. 251):


"No todos los libros, desde luego, sino ciertos libros que parecen objetos de nuestro pensamiento y nos están destinados".
Un autor que no puc deixar de recomanar, el Premi Formentor d´enguany.



No hay comentarios:

Publicar un comentario